Bezoek van Toit en Karla - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Rianne Berkum - WaarBenJij.nu Bezoek van Toit en Karla - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Rianne Berkum - WaarBenJij.nu

Bezoek van Toit en Karla

Door: Rianne

Blijf op de hoogte en volg Rianne

02 Augustus 2014 | Nederland, Amsterdam

Kirsten en ik mogen de laatste twee weken van onze reis bij een gastgezin logeren. Dit gastgezin kennen twee studenten die afgelopen maand Nederland hebben gezocht. Deze twee studenten, Toit en Karla, hebben drie dagen bij mij verbleven.

Wat een ontzettende aardige mensen! Ik was eerst best zenuwachtig om Toit en Karla te ontmoeten. Mijn ouders waren op vakantie, dus het was aan mij om hen zich thuis laten voelen in mijn huis. Gelukkig ging het allemaal erg makkelijk! Ik kreeg meteen het gevoel dat zij zich inderdaad welkom en thuis voelde. Wat heel fijn was natuurlijk!

Het leuke aan deze ontmoeting vond ik, dat ik wat over Nederland en Amsterdam kon vertellen, maar Toit en Karla konden mij natuurlijk ook een heleboel vertellen over Zuid Afrika en Kaapstad! Ze vertelden zo enthousiast, dat ik nog meer zin heb om mijn reis te beginnen. Als we langzaam spraken, konden we elkaar gewoon verstaan!

Kirsten heeft Toit en Karla ook ontmoet tijdens een etentje in de Bazar op de Albert Cuyp. Tijdens dit etentje hebben we Zuid Afrikaanse woorden geleerd en te horen gekregen welke plannen zij hebben om met ons te gaan doen. Het klinkt geweldig!

Het was een leuk en gezellig voorproefje voor onze reis!

• 04 Augustus 2014 - 15:09

Agnes Hartog:

Ik wil je wel volgen hoor. Mooie tijd gewenst!

• 22 September 2014 - 23:41

Marianne Kleingeerts:

Hé Rianne; je bent nu 3 weken in Zuid Afrika en inmiddels aan vrijwilligerswerk begonnen. Ben heel benieuwd hoe het met je gaat. Ik doe misschien iets verkeerd, ik kan geen reisverslagen van je vinden.
    Hoop dat dat va. nu gaat lukken.
    Is het tot nu allemaal wat je er van verwacht had ?
    Is het een leuke ploeg waar je mee samen bent ?
    Nou, geniet girl en ik hoop iets te kunnen lezen van je ervaringen.
    Enjoy !!!
    Liefs, Marianne.

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Zuid Afrika

Vrijwilligerswerk en reizen door Zuid Afrika

Zondag 31 augustus stappen Kirsten en ik het vliegtuig in naar Manzini, Swaziland. Voordat we daar komen hebben wij eerst een tussenstop in Caïro en Johannesburg. Maandag 1 september komen wij aan op Manzini Airport.

De eerste twee dagen zullen wij kennismaken met de internationale groep waarmee deze reis zullen maken. Niet iedereen maakt de reis van twaalf weken, sommige gaan eerder naar huis. Kirsten en ik pakken het natuurlijk meteen goed aan om twaalf weken vol te maken!

Dag 3-7 Bezoeken en logeren wij in het Kruger National Park. Hier hopen wij natuurlijk de Big 5 te spotten!

Dag 8-20 Begint onze vrijwilligerswerkproject in Ezulwini, Swaziland. Wij gaan werken in een weeshuis.

Dag 21-26 Deze dagen maken wij een uitstapje naar Mozambique (Beach and Whale Shark Tour). In deze dagen gaan wij prachtige stranden zien, kunnen wij gaan snorkelen en je schijnt er hele lekkere vis te kunnen eten!

Dag 27-50 Wij gaan terug naar het weeshuis om daar verder aan het project te werken.

Dag 51 Op deze dag begint onze reis langs de kust, met als eindbestemming: KAAPSTAD!

Dag 52-55 De eerste stop is in St. Lucia en vervolgens Durban.

Dag 56-58 The Wild Coast. Tijd om op het strand te liggen of om de omgeving te ontdekken.

Dag 59-61 The Garden Route. ...(Eventueel kunnen we hier bungee jumpen van de hoogste bungee jump van de wereld!)...

Dag 61-62 Kaapstad. Twee dagen hebben wij vrij te besteden in Kaapstad.

Dag 63-83 Begint ons tweede vrijwilligersproject in een kinderdagverblijf.

Dag 84 Einde van het programma, MAAR... niet het einde van ons verblijf in Kaapstad!

Vanaf dag 84 hebben Kirsten en ik nog twee weken extra om Kaapstad te bezichtigen. Dit in gezelschap van onze nieuwe Zuid Afrikaanse vrienden Tiot en Karla die drie dagen bij mij hebben verblijven in Amsterdam.

Dinsdag 9 december landen wij weer op Schiphol waar we iedereen weer kunnen knuffelen!