Voorbereidingen voor ons avontuur - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Rianne Berkum - WaarBenJij.nu Voorbereidingen voor ons avontuur - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Rianne Berkum - WaarBenJij.nu

Voorbereidingen voor ons avontuur

Door: Rianne

Blijf op de hoogte en volg Rianne

02 Augustus 2014 | Nederland, Amsterdam

De mensen die mij goed kennen, weten dat ik al heel lang de droom heb om naar Zuid Afrika te gaan. Niet alleen om het mooie land te bezoeken en te ontdekken, maar ook om mij in te zetten voor achtergestelde kinderen en jongeren. Al een aantal keer ging er door mijn hoofd "Die reis komt ooit wel een keer...". Totdat ik met mijn goede vriendin, Kirsten, zat te bedenken wat wij zouden gaan doen na het afronden van onze studie. Het verbaasde mij dat Kirsten en ik het hier niet al eerder over hadden gehad, aangezien Kirsten dezelfde ideeën had, namelijk: vrijwilligerswerk doen in Zuid Afrika! Dus besloten wij voorzichtig rond te gaan zoeken naar goede organisaties. Dit was nog een hele zoektocht. Het was nog een hele zoektocht, omdat wij niet alleen vrijwilligerswerk willen gaan doen, maar ook willen gaan reizen.

Maandag 30 december 2013 hebben wij een roadtrip gemaakt naar het verre Enschede om Barry te ontmoeten van Activity International. Zij organiseren reizen in o.a. Zuid Afrika waarbij je reizen en vrijwilligerswerk kan combineren. Dit was natuurlijk precies wat zochten! Na een goed nadenken en gesprekken voeren, besloten Kirsten en ik om de reis te boeken bij Barry. Spannend, Spannend, Spannend!!!

Dinsdag 25 februari hebben wij de reis Kruger to Cape officieel geboekt!
Meteen die dag hebben wij ook even moeten pijn lijden, niet alleen door het zien van het enorme geldbedrag, maar ook omdat wij onze vaccinaties hebben gekregen voor DTP en Hepatitis.

Vanaf het moment dat wij officieel geboekt hebben, zijn wij alleen maar bezig geweest met de voorbereidingen voor onze reis. Heel leuk zo'n reis, maar er moeten natuurlijk ook spullen worden aangeschaft, denk aan: tas, schoenen, klamboe, slaapzak, pillen, EHBO doosje, zaklamp, zonnebrand, etc...etc... etc!

Het dringt nog steeds niet goed tot mij door, maar over een kleine vier weken start onze reis! Hoe ziet onze reis eruit:

Zondag 31 augustus stappen Kirsten en ik het vliegtuig in naar Manzini, Swaziland. Voordat we daar komen hebben wij eerst een tussenstop in Caïro en Johannesburg. Maandag 1 september komen wij aan op Manzini Airport.

De eerste twee dagen zullen wij kennismaken met de internationale groep waarmee deze reis zullen maken. Niet iedereen maakt de reis van twaalf weken, sommige gaan eerder naar huis. Kirsten en ik pakken het natuurlijk meteen goed aan om twaalf weken vol te maken!

Dag 3-7 Bezoeken en logeren wij in het Kruger National Park. Hier hopen wij natuurlijk de Big 5 te spotten!

Dag 8-20 Begint onze vrijwilligerswerkproject in Ezulwini, Swaziland. Wij gaan werken in een weeshuis.

Dag 21-26 Deze dagen maken wij een uitstapje naar Mozambique (Beach and Whale Shark Tour). In deze dagen gaan wij prachtige stranden zien, kunnen wij gaan snorkelen en je schijnt er hele lekkere vis te kunnen eten!

Dag 27-50 Wij gaan terug naar het weeshuis om daar verder aan het project te werken.

Dag 51 Op deze dag begint onze reis langs de kust, met als eindbestemming: KAAPSTAD!

Dag 52-55 De eerste stop is in St. Lucia en vervolgens Durban.

Dag 56-58 The Wild Coast. Tijd om op het strand te liggen of om de omgeving te ontdekken.

Dag 59-61 The Garden Route. ...(Eventueel kunnen we hier bungee jumpen van de hoogste bungee jump van de wereld!)...

Dag 61-62 Kaapstad. Twee dagen hebben wij vrij te besteden in Kaapstad.

Dag 63-83 Begint ons tweede vrijwilligersproject in een kinderdagverblijf.

Dag 84 Einde van het programma, MAAR... niet het einde van ons verblijf in Kaapstad!

Vanaf dag 84 hebben Kirsten en ik nog twee weken extra om Kaapstad te bezichtigen. Dit in gezelschap van onze nieuwe Zuid Afrikaanse vrienden Tiot en Karla die drie dagen bij mij hebben verblijven in Amsterdam.

Dinsdag 9 december landen wij weer op Schiphol waar we iedereen weer kunnen knuffelen!

Zoals je kan zien, een spannende, veelzijdige, mooie, leerzame, fantastische reis! Via deze site zal ik jullie op de hoogte houden van mijn avonturen!

  • 03 Augustus 2014 - 10:06

    Tineke:

    Lieve schat, ik weet hoeveel zin je hebt in deze reis, hoe spannend alies is en hoe je met alle voorbereidingen bezig bent. We gaan elkaar missen, dat is zeker, maar op deze manier kunnen we elkaar op de hoogte houden van alles wat we meemaken.
    Ik ben super trots op je dat je dit gaat doen, ik hou van je!!

  • 24 Augustus 2014 - 16:09

    Kakkie:

    Ook ik ga je missen dat weet je geniet van de reis met Kirsten dikke XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX. KAKKIE

  • 25 Augustus 2014 - 20:32

    Tante Assie:

    Lieve Rianne, Ik ga zeker je reisverslagen lezen. Ik ben zo benieuwd hoe je het gaat vinden en wat je allemaal gaat beleven! Ga er van genieten samen met Kirsten. Ook ik ben heel erg trots op je dat je dit toch maar even gaat doen. Knuffel van je tante Assie

  • 30 Augustus 2014 - 12:40

    Gordy Van Berkum:

    Veel plezier in zuid afrika met Kistern ik vermaak me wel met je ouders vooral met je vader dat wordt nog eens lachen .dikke knuffel op je snuit grapje GORDY

  • 31 Augustus 2014 - 20:34

    Tineke:

    Je bent nu echt weg. Het was emotioneel bij het afscheid, maar nu gaat de reis beginnen. We zijn naar opa en oma gegaan en daar zag ik op de computer dat jullie wel een uur later zijn vertrokken. Vinden jullie vast niet erg, want dat is weer korter wachten op het vliegveld van Cairo. Hopelijk hebben jullie dan meer beenruimte ha,ha.
    We houden contact,xxx

  • 03 September 2014 - 19:00

    Oma En Opa:

    Het was een hele geruststelling om te horen dat jullie goed overgekomen zijn
    Goed om te weten dat je lekker warm hebt geslapen
    via Tineke de foto gezien
    Liefs Opa en Oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Zuid Afrika

Vrijwilligerswerk en reizen door Zuid Afrika

Zondag 31 augustus stappen Kirsten en ik het vliegtuig in naar Manzini, Swaziland. Voordat we daar komen hebben wij eerst een tussenstop in Caïro en Johannesburg. Maandag 1 september komen wij aan op Manzini Airport.

De eerste twee dagen zullen wij kennismaken met de internationale groep waarmee deze reis zullen maken. Niet iedereen maakt de reis van twaalf weken, sommige gaan eerder naar huis. Kirsten en ik pakken het natuurlijk meteen goed aan om twaalf weken vol te maken!

Dag 3-7 Bezoeken en logeren wij in het Kruger National Park. Hier hopen wij natuurlijk de Big 5 te spotten!

Dag 8-20 Begint onze vrijwilligerswerkproject in Ezulwini, Swaziland. Wij gaan werken in een weeshuis.

Dag 21-26 Deze dagen maken wij een uitstapje naar Mozambique (Beach and Whale Shark Tour). In deze dagen gaan wij prachtige stranden zien, kunnen wij gaan snorkelen en je schijnt er hele lekkere vis te kunnen eten!

Dag 27-50 Wij gaan terug naar het weeshuis om daar verder aan het project te werken.

Dag 51 Op deze dag begint onze reis langs de kust, met als eindbestemming: KAAPSTAD!

Dag 52-55 De eerste stop is in St. Lucia en vervolgens Durban.

Dag 56-58 The Wild Coast. Tijd om op het strand te liggen of om de omgeving te ontdekken.

Dag 59-61 The Garden Route. ...(Eventueel kunnen we hier bungee jumpen van de hoogste bungee jump van de wereld!)...

Dag 61-62 Kaapstad. Twee dagen hebben wij vrij te besteden in Kaapstad.

Dag 63-83 Begint ons tweede vrijwilligersproject in een kinderdagverblijf.

Dag 84 Einde van het programma, MAAR... niet het einde van ons verblijf in Kaapstad!

Vanaf dag 84 hebben Kirsten en ik nog twee weken extra om Kaapstad te bezichtigen. Dit in gezelschap van onze nieuwe Zuid Afrikaanse vrienden Tiot en Karla die drie dagen bij mij hebben verblijven in Amsterdam.

Dinsdag 9 december landen wij weer op Schiphol waar we iedereen weer kunnen knuffelen!

Recente Reisverslagen:

02 Augustus 2014

Bezoek van Toit en Karla

02 Augustus 2014

Voorbereidingen voor ons avontuur
Rianne

Actief sinds 02 Aug. 2014
Verslag gelezen: 140
Totaal aantal bezoekers 2549

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2014 - 09 December 2014

Zuid Afrika

Landen bezocht: